Skad sie bierze moc z CHIPTUNINGu?

Producenci silników spalinowych, pozostawiają pewna rezerwę mocy i momentu obrotowego w seryjnym oprogramowaniu sterownika silnikowego. Ma ona na celu zapewnić bezpieczeństwo jednostki napędowej, w przypadkach bardzo wysilonej pracy, lub bardzo złych warunków pracy dla silnika. Bezpieczne przyrosty dla silników „wolnossących” to ok. 5% oryginalnej mocy, dla silników „doładowanych” 20% a nawet 50% nominalnej mocy.

Na czym polega CHIPTUNING?

Chip tuning to modyfikacja elektroniczna sterownika silnika, komputera (tzw ECU). Ma na celu poprawę parametrów silnika, poprzez zmianę samego oprogramowania. Znajdujące się w programie krzywe charakterystyki, oraz mapy, są modyfikowane pod kątem zwiększenia mocy i momentu obrotowego. Za pomocą edycji programu zmienia się wartości takie jak: ciśnienie doładowania, dawka pliwa, kąt wtrysku, czas wtrysku, ograniczniki Nm, dymienia jak również można przesunąć limiter prędkości obrotowej (odcinkę) czy prędkości maksymalnej.

Jak wyglada u nas CHIPTUNING?

  1. 1) Podłączenie interfejsu diagnostycznego i wykonanie pełnej diagnostyki polegającej na:
  2.   a) Sprawdzenie korekt pracy wtrysków na obrotach jałowych
  3.   b) Sprawdzenie działania pracy turbiny podczas jazdy
  4.   c) Sprawdzenie temperatury spalin EGT
  5.   d) Sprawdzenie wskazań sondy lambda o ile pojazd jest w nią wyposażony
  6. 2) Wykonanie pomiaru hamownią:
  7. 3) Zgranie programu sterującego - po złączu diagnostycznym OBD lub po wyjęciu sterownika z pojazdu - jeżeli w pierwszym przypadku jest to niemożliwe.
  8. 4) Modyfikacja programu zgodnie z życzeniem klienta
  9. 5) Wgranie programu sterującego - po złączu diagnostycznym OBD lub po wyjęciu sterownika z pojazdu - jeżeli w pierwszym przypadku jest to niemożliwe.
  10. 6) Ponowna pełna diagnostyka, w razie nie trzymania zadanych wskazań - modyfikacja, wgranie ponowne programu do uzyskiwania oczekiwanego efektu.
  11. 7) Wykonanie pomiaru na hamownii celem weryfikacji uzyskanego efektu.